onsdag 10 november 2010

Tack för fortsatt förtroendet att vara Kommunalråd 2011-2014!

Att arbeta med politik, handlar om förtroende. Jag fick första gången 2006 förtroendet att vara kristdemorkaternas kommunalråd i Örebro. Den gången var det ett svårt val, som innebar att jag lämande tjänsten som rektor på Örebro Folkhögskola, ett fantastsiskt utmanande arbete att arbete med folkbildning och ge människor nya möjlighter inför framtiden.

Men ett förtroende som ges, är svårt att säga nej till. Under 2007-2010 har jag haft förmånen att arbeta med Koalitionen i kommunledning, med huvudansvar för barn- och utbildningsfrågor. Det har varit en mycket spännande tid, ibland krävande - men fyllt av möjligheter att ge förutsättningar för en kommun med starkt kristdemorkatiskt inslag. Örebro har udner de fyra åren vuxit på många sätt, och vi kan se en kommun som i hög grad utgår Medborgarnas bästa.

Nu har kristdemokraterna beslutat att ge mig nytt förtroende under nästa mandatperiod, 2011-2014, att arbeta heltid som kommunalråd - vilket jag ser som ett stort förtroende! Eftersom det parlamentariska läget är oklart, och det med stor sannolikhet blir omval - så vet jag inte i vilken roll jag hamnar som kommunalråd.

Men jag är övertygad om att ett omval kommer att stärka Koalitionen, så att vi får mandat att även under de närmaste fyra åren utgöra kommuneldning och fortsätta det stora förändringsarbete som påbörjats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar