onsdag 4 januari 2012

Kristdemokraterna och Näringslivspolitiken, en framgångsfaktor!

Kristdemokraterna har i sitt principprogram en tydlig betoning på förtagande och näringslivspolitik. Men kristdemokraterna är ännu för okända utåt som ett parti med en tydlig näringslivspolitik. Det finns goda möjligheter att utveckla det området som ett starkt profilområde.

Kristdemokraterna innehar i riksdagen Ordförandeskapet i Näringslivsutskottet med de möjligheter det ger.

I flera kommuner än någonsin (tror jag) innehar ledande kristdemokrater ansvaret för Näringsliv och tillväxtpolitiken. Några exempel: I Sävsjö, Markaryd och Ödehög innehar Kristdemokraterna ordförandeskapet i kommunstyrelsen - och där har näringslivsarbetet varit mycket framgångsrikt.

I Karlstad, Hammarö och Örebro kommun innehar kristdemokratiska kommunalråd ansvaret för Näringslivspolitiken.

Eftersom det är ett nytt ansvarsområde för mig som kommunalråd - så har jag i många möten under hösten med Näringslivsföreträdare mötts med stor respekt - och jag kan se att man har stort för förtroende för kristdemokratisk tillväxtpolitik som bygger på marknadsekonom med etisk grund.

Nu startar vi upp ett Företagarråd i Örebro län - med representanter från alla kommuner och landsting, för att stärka arbetet i alla vår lokalavdelningar, för att skapa nya nätverk och för att satsa på Företagarluncher i Örebro och Karlskoga!

Jag hoppas att jag tillsammans med andra i landet kan stärka och lyfta Näringslivsarbetet på kristdemokratisk grund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar