tisdag 22 december 2009

Tack för det stora stödet som etta i Provvalet i Örebro!

Att vara politiker är främst ett förtroendeuppdrag och inte ett yrke. Provvalet till fullmäktigelistan 2010 och förtroendeauppdrag för kristdemorkaterna i Örebro kommun är avgjort. Jag är mycket tacksam för det stora stöd jag fått av medlemmarna, där jag blev placerad som etta inför nomineringen till valet 2010!

Efter att haft förtroendet som kommunalråd från 2006 och i kommunledning i Koalitionen 2007-2010 vill jag gärna fortsätta som partiföreträdare och kommunalråd under valet 2010 och inför en ny mandatperiod. Jag har tillsammans med mina kollegor i kristdemokraterna ett stort inflytande över politiken i Örebro kommun, i nära och mycket positivt samarbete med de andra Koalitionspartierna.

När lokalavdelningen i februari beslutat om det team som ska utgöra partiledningen på fullmäktigelistan påbörjas ett intensivt valarbete som avlsutas på valdagen i september.

Så tack för förtroendet i provvalet - nu ska nomineringskommitten slutgiltigt föreslå kommunfullmäktigelistan i Örebro kommun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar