måndag 18 maj 2009

Bloggen - en kanal bland alla andra för mig som Kommunalråd!

Nerikes Allehanda har granskat Bloggen bland politikerna i Örebro, med den lite förenklade slutsatsen att genom bloggen - vinns inga val! Det är väl ingen som hävdat detta - tvärtom så sker den mesta delen av politiska samtal genom debattartiklar, intervju, dagliga samtal med medborgare m.m

För egen del har jag en ganska realistisk syn på bloggen - den är ett komplement, där jag regelbundet kan kommentera aktuella politiska frågor, och ibland lite av idrott, kultur och religionsfrågor.

Nerikes Allehanda förenklar frågan - jag tycker tvärtom att flera av mina politisak kollegor har intressanta och viktiga blogginlägg. Det innebär en viss förstärkning av det demokratiska samtalet. Så jag fortsätter att blogga -men möter mest människor i samtala i vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar