lördag 3 juli 2010

Almedalen Visby - söndag kväll!

NU är jag på plats i Visby för ytterligare en spännande Almedalsvecka. Jag bor med mina kristdemokratiska medarbetar från Örebro, i ett stor fin stenhus vid Norderport. Härlig och lugn plats att återvända till mellan all intensiv politikerliv m.m

Jag ska medverka i två seminarier under veckan:

- På måndag, om "köttfri och ekologisk skolmat", med exempel från vårt framgångsrika arbete i Örebro kommun

- På tisdag om förbyggande arbete, som FRYSHUSET arrangerar, då jag ska berätta om vår stora satnsing med ett Ungdomshus , Tegelbruket. Den enskilt största ungdomsatsningen i Örebro, på 130 miljoner som ÖBO bygger , och samverkan mellan KFUM - SENSUS och Örebro kommun.

Men i morgon ser jag fram emot att lyssna på Fredrik Reinfelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar