måndag 5 april 2010

Nya spännande "köksbords"möten inför en ny vecka!

Efter en lång och skön påskledighet börjar en ny arbetsvecka. Med många möten, av olika slag med olika människaor. I morgon tisdag - är jag på på ett lunchmöte på Hotell LIVIN, där vi regelbundet möte människor från olika sammanhang för att lyssna och samtala om frågor som de anser vara viktigast.

Görn Hägglund, använder uttrycket "köksbordssamtal" - och våra lunchmöten är precis sådana samtal som sker på Hotell LIVIN. Här får jag och vi kristdemorkater lite vägledning om vilka frågor som "Örebroarna" tycker är viktigast 2010.

På onsdag kväll träffar jag en grupp föräldrar från Mellringeskolan för att diskutera hur skolan kan utvecklas på ett bra sätt. Mötet med föräldrar är mycket angeläget. Mellringeskolan har stora utmaningar, men är en av de skolor som fått en nysatsning i Örebro.

På torsdag ska jag ge en större intrevju till Radio Örebro/Lokalradion - om vad vi åstadkommit under mandatperioden inom barn- och utbildningsområdet.

På fredag besöker jag BRUKETS skola i Markbacken för att diskutera skolutvecklingsfrågor med rektor och medarbetare. En ny vecka fylld med möjligheter genom olika möten med medborgare - spännande! Ingen vecka är sig lik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar